Kaer Morhen vdelme
2015.10.22. 17:13

A jtk bevezetjben Rviai Geralt Temeria kirlynak, Foltestnek a lnyt, Adda hercegnt vltoztatja vissza. A kirlynak sajt testvre szlt gyermeket, s az egyik tisztvisel ezrt megtkozta, hogy szrnny, strigv vltozzon t. Geralt ksbb elveszti emlkezett, s trsai az erdben tallnak r, majd visszaviszik Kaer Morhen erdjbe, ahol sok-sok ve witcherr kpeztk. Nem sokkal ksbb a Szalamandra nev bnszervezet katoni hatolnak be az erdbe s itt veszi kezdett az oktat jtk.
Kaer Morhen vdelme
☼Egy kard
Trgyak felvtelhez kattints bal egrgombbal a kvnt trgyra, ebben az esetben a kardra, hogy felvedd. Ahhoz, hogy interakciba lphess egy-egy karakterrel, szintn bal egrgombbal kattints r, gy kezdheted meg a tmadst is ellenfeleid ellen.
―Tipp: Piros leter kijelz lthat az ellensges karakterek lbnl. A zlddel jellt karakterek bartsgosan viselkednek Geralt-tal.
Ekkor rja ki hivatalosan a jtk az els kldetst, mely Kaer Morhen vdelme, s mint minden kldetsen bell, itt is fzisokra bomlik maga a f kldets.
☼Az els kard
Segtsd a witcher-ket s ld meg a banditkat. Vesemir, Eskel, Leo s Lambert veled egytt kzd, gy nem kell aggdni, nem lehet szinte semmi sebzst elszenvedni.

☼Kaer Morhen ostroma
Vgeztnk a banditkkal, s br Geralt mg mindig nem emlkszik, tudja; a banditk meg akartk lni ket. gy dnt, kveti Vesemir-t, a legidsebb, legblcsebb embert a trsulatbl. Itt jabb rvid vide utn ellenriznnk kell Kaer Morhen tbbi tjrjt.
―Tipp: Vllfeletti kamera mdban Geralt-ot a(z) W, S, A s D gombokkal mozgathatod, a kamert az egrrel forgathatod. Ha nyomva tartod a shift gombot, szabadon mozgathatod a kurzort. A(z) F1 s F2 gombokkal kiprblhatod a tbbi mdot is.
A kistrkpen lv hatalmas piros pont jelzi a kldets vgrehajtsnak helysznt. Kvesd a witcher-ket, gy Lambert az Aard jel kpessget hasznlva utat nyit a bels terletek fel. A bstyra rve tvezet vide utn fel is bukkannak az ellensges katonk s velk egytt rkezik egy bnz, akit csak Professzor nven ismernek, valamint Azar Javed, a szalamandrk vezre, nyomban egy termetes rmsskval. Ugyan Triss Merigold, a varzsln felismeri az ellensget, de jelenleg a szrny nagyobb gondot okoz, gy ki kell nyitniuk a kaput, melyet a banditk lezrtak, hogy a witcher-k a fels udvaron lv trre csalhassk a szrnyeteget.
―Tipp: Kvesd a minitrkpen lv irnyjelzt s megtallod a kldets helysznt. Nyomd meg a(z) M gombot, vagy kattints a trkp ikonra, s eljn a trkp panel.

☼A kapu zrva van
Mivel a banditk lezrtk a fels udvarra vezet kaput, gy elvgva a witcher-k tjt, Geralt-nak a kastly falt kvetve el kell jutnia a toronyig, hogy az ott lv emelvel kinyissa a kaput a tbbieknek.
―Tipp: Sokkal kemnyebb ellenfl leszel, ha sszefzd a tmadsaid. A tmads elindtsa utn csak akkor kattints a bal egrgombbal, amikor a kurzor tvltozik lngol kardd. Az sszekapcsolt tmadsok precz idztst ignyelnek. Ha tl hamar kattintasz, megszakad a tmads, ha tl gyorsan, jra indul a mozdulatsor.
Amg elre fel haladunk az utat kvetve, addig Triss varzserejvel tartja vissza a rmsskt, mg a witcher-k a htunk mgtt lv banditknak lljk tjt, gy csak az elttnk lvkkel kell megkzdennk.
―Tipp: A tmadsok olyan kritikus hatsokkal jrnak, mint a kbts, vrzs, fjdalom. Ha elkbtottad az ellenfeledet, a bal egrgombbal vgezhetsz vele.
Mg ha egyszerre tbb ellensggel is kerlnk szembe, itt mg Geralt automatikusan hrt s jelentsen kevesebb sebzst szenvednk el ebben a bevezetben. A gyors harcstlus lesz az els, amit Geralt jra megtanulhat, aminek segtsgvel legyzheti a mozgkonyabb ellenfeleket. Brmikor hasznlhat, csak r kall kattintani a macska ikonra, vagy meg kell nyomni a(z) X gombot. Msodikknt az ers stlust kapjuk meg, ami nagyobb, pnclos ellenfelek legyzshez idelis. Brmikor hasznlhat a farkas ikonra kattintva, vagy megnyomva a(z) Y gombot.
―Megjegyzs: A Space gomb lenyomsval be- vagy ki kapcsolhatod az aktv sznet gombot, ahol stlust s jeleket vlthatsz harc kzben.
☼A kapu kinyitsa
tvezet vide utn meg is rkeznk a fels udvarra, ahol mg pr ellenfelet legyzve elrnk a zrt kapuhoz, amit ki is nyithatunk, ha bal egrgombbal a mellette lv csrlre kattintunk.
―Tipp: Nyomd meg a(z) Alt gombot, ezzel kiemelheted a krnyk sszes hasznlhat trgyt.
jabb vide keretben Triss rjn, hogy a titkos witcher tekercseket akarjk megszerezni, Vesemir-tl pedig kapunk pr fzetet s elkld minket a fiatal Leo-val, hogy nzznk szt az erdben.
―Tipp: Ha trgyakat szeretnl hasznlni, kattints a batyu ikonra a kpernyn, vagy nyomd meg a(z) I gombot. Kattints bal egrgombbal a Villmfzet elfogyasztshoz a trgyra. A fzeteket specilis zsebekbe is kiteheted. Vidd fl a kurzort, majd nyomd le, s tartsd is gy a bal egrgombot a Geralt feje mellett lv kis rekeszekhez hzva a fzetet.
☼Kszls a harcra
Egyelre biztonsgban vagyunk. Vesemir azt mondja neked, hogy idd meg a tle kapott fzetet, majd nzznk szt az erdben. Vidd a kurzort a fzet fl, gy tbb informcit kaphatsz rla, hogy mire is hasznlhat fel. A jelenleg Geralt llapott befolysol hatsok ikonjai a medl krltti gyrn lthatak.

☼A fzet
Miutn megittuk a fzetet, be kell mennnk, hogy megkeressk a fldalatti laboratriumot. Mikzben elindulunk befel, vgre lehetsg addik pr szt vltani a witcher-kkel. Bal gombbal kattints Vesemir-re, s br vlasztani mg nem lehet, de elmondja, mire is j pontosan a fzet, mik a mellkhatsok. Utna Triss-szel beszlj, aki a mgusokrl ad felvilgostst. Eskel elmondja, amit tud a Professzorrl, s figyelmeztet, hogy idd meg a fzeteket, - akkor is, ha mr megtetted. Lambert-tel rdemes mg beszlgetni, mert a varzslnkrl mond pr szt, s szintn figyelmeztet a fzetivsra. Mr csak Leo fog veled szba llni, akitl megtudhatod, mennyire is kezd szinten mozog, gy jobb lesz odafigyelned r, amikor elindultok. rdemes betartani a sorrendet, mert utna Vesemir s Triss nem fog szba llni veled. Amint belptek, a citadella bejratn Leo magtl beszlgetst kezdemnyez a Lambert-tel val edzsrl, de vlasztsi lehetsg mg itt sem addik, csupn informcikat gyjthetnk magunknak ezekbl a rvid prbeszdekbl.
―Tipp: A tmadsok elkerlshez vll feletti kameramdban ktszer nyomd meg az egyik irnygombot – W, S, D, A, - gy kitrhetsz az ellensg ell.
Miutn legyztnk pr banditt, vgre megkapjuk az utols, a csoportos stlus hasznlatt is. Brmikor hasznlhatjuk ezt a stlust a griff ikonra kattintva, vagy egyszerbben a C gomb lenyomsval. rdemes ezt hasznlni a csoportos ellenfelek – legyenek azok emberek, vagy szrnyek – ellen, amg le nem faragtuk kicsit a szmukat. Mr most kifoszthatjuk a halottak tetemeit, gy kevske pnzre, italra s lelemre szert tve, amellyel az letnket tudjuk visszatlteni.
☼Az Aard jel
Egy tvezet vide utn mris szembetalljuk magunkat a Professzorral, s annak mgus trsval, aki elvgta ellnk az utat, gy meg kell tanulnunk az Aard jelet, mely egy telekinetikus varzslat, amivel megtisztthatjuk az utat. Leo-t kvetve eljutunk egy gynevezett elementlis krhz, melyre, ha bal gombbal rkattintunk, mr meg is tanultuk a jelet.
―Tipp: Keress elementlis krket a jtkban, s j kpessgekre tehetsz szert.
Az Aard jel egy telekinetikus lkshullm, mely megtiszttja az eltorlaszolt utakat, vagy feldnti az ellensgeket. Kattints jobb gombbal az ellensgre, vagy a torlaszra a jel aktivlshoz.
―Megjegyzs: A lednttt ellenfeleket egy csapssal kivgezheted.

☼Az elemek kre
Megtanultuk az Aard nevezet witcher jelet. A segtsgvel meg kell tiszttanunk az utat. Amint ez megvolt, ismt egy vide kezddik, amit rdemes figyelmesen olvasni, hallgatni, hiszen a vgn megkapjuk az els vlasztsi lehetsget. Vagy Vesemir-rel maradunk s megljk a rmsskt, vagy Triss-szel lemegynk, hogy megvdjk a labort s megakadlyozzuk, hogy ellopjk a witcher-k titkait.
1) Triss-szel megyek, a labor a fontos.
☼Kaer Morhen Szvbe
Triss mell lltunk, gy segtennk kell megvdeni a labort. Bementnk Kaer Morhen-be a fiatal Leo-val egytt, hogy megnzzk, mi folyik ott. Szembe talljuk magunkat Savolla-val, s br a mgus gyenge, embereit hasznlja fel, hogy pajzzsal vdje magt, minket pedig egy krben tartson. Vgeznnk kell a banditkkal, hogy a mgushoz frhessnk s legyzhessk.
―Megjegyzs: Minden jelhasznlattal cskken Geralt llkpessge, melyet a srga csk mutat a jtkban. Ha az llkpessg vszesen lecskken, nem hasznlhatsz jeleket. A rtbagolyhoz hasonl fzetek felgyorstjk a visszatltdst, de az llkpessg idvel magtl is feltltdik.
☼A laborba!
Megltk Savolla-t, gy mehetnk a laborba, m rdemes eltte kifosztani a tetemt, hasznos dolgokat szerezhetnk.
☼Triss megsebeslt
A labor lpcsi fel haladva megtalljuk Triss-t a fldn fekve, de most nem tudjuk elltni, tovbb kell sietnnk a laboratriumba, hogy meglltsuk a behatolkat. Amint belpnk, egy kisfilm veszi kezdett, ami utn a trtnet folytatsa megegyezik A laborba! kldetsben foglaltakkal, gy akik ezt a szlat vlasztottk, nyugodtan ugorjanak t arra a rszre a folytatshoz.
2) Legyzm a rmsskt Vesemir-rel.
☼Az udvar
Meg kell lnnk az udvaron lv rmsskt, ami igen rzkeny a hangra, gy a harangokat s stket kell felhasznlnunk, az Aard jel segtsgvel szlaltatva meg ket.
―Megjegyzs: Minden jelhasznlattal cskken Geralt llkpessge, melyet a srga csk mutat a jtkban. Ha az llkpessg vszesen lecskken, nem hasznlhatsz jeleket. A rtbagolyhoz hasonl fzetek felgyorstjk a visszatltdst, de az llkpessg idvel magtl is feltltdik.
Kt stt s egy harangot kell megszlaltatnunk elg gyorsan ahhoz, hogy mind a hrom egyszerre zengjen mg. Ha sikerlt, a rmsska megll egy helyben s a feje krli kis krk jelzik, hogy a hangtl kbult, gy lehetsgnk nylik a tmadsra anlkl, hogy bntana minket. Amint a kbulat elmlik, htrljunk el, s ismt kongassuk meg a hrom trgyat, mert ha nem vigyzunk, ez a szrny bizony mr hrom csapssal vgezhet velnk.

- Ilyen stket kell keresned a falak mellett, egymssal szemben fogod tallni ket. -
☼A laborba
Miutn megltk a szrnyet, a laborba kell mennnk, hogy segtsnk Triss-nek s Eskel-nek. Nagyrszt az egszet lezavarjk egy tvezet videval, hogy aztn a vgn megkapjuk a meditci lehetsgt Vesemir-tl. Ha bal egrgombbal kattintasz a meditci ikonjra a dialgusban, akkor belpsz a meditci mdba.
―Tipp: Megadhatod, hogy mennyit szeretnl meditlni, csak kattints a dl, alkonyat, az jfl, vagy az jjel ikonjra, illetve hasznld a meditcis csszkt.
Vlaszthatjuk egybl a meditlst, illetve mondhatjuk azt, hogy ksbb, gy lehetsgnk nylik nyugodtan krbenzni a laborban. Amint megkzeltjk a trgyakat, Geralt magtl megszlal, elmondva a vlemnyt mindenrl, valamint a szekrnybe is bekukkanthatunk. Amint vgeztnk, menjnk Vesemir-hez, s vlasszuk a meditci gombjt.
Meditcis mdban van lehetsgnk elosztani a pontokat, melyekkel fejleszthetjk a karakternk tulajdonsgait; kpessgeket, jeleket s harcstlusokat. Vlaszd ki a tulajdonsgot a baloldalon lv listbl, majd vlassz a kijellt fejlesztsek kzl a jobb oldali kpessgfrl. A vlasztsaid vglegestshez kattints a homokra ikonra. Az jrakezdshez nyomd meg a trls ikont.

☼Leo halla
Leo a Professzornak nevezett banditavezr keze ltal lett vesztette. Pihennnk kell, aztn krbenzni a kastlyban, hogy mindenki psgben van-e.
☼Beszlgets Trisszel
A Fzet Trissnek mellkkldets lezrsval folytatdik ez a fkldets. A varzslnvel val beszlgets utn tallkoznunk kell Vesemirrel s el kell mennnk Leo temetsre.
☼Bossz
A banditk, akik megtmadtk Kaer Morhent, azt kiabltk, hogy „Szalamandra”. Biztos ez a bnszvetkezet neve.
―Geralt: Nem hagyom, hogy megsszk, amit tettek. Megbosszulom Leo hallt, s visszaszerzem az ellopott Witcher titkokat.
A temets utn a witcherek megbeszlik, hogy sztszrdva kezdenek neki a kutatsnak. Eskel nyugat, mg Lambert Keletre Kaedwen-be tart. Geralt dl fel, Temeria-ba indul.
LEZRVA
― Hiyo
|