Kaer Morhen védelme
2015.10.22. 17:13
A játék bevezetőjében Ríviai Geralt Temeria királyának, Foltestnek a lányát, Adda hercegnőt változtatja vissza. A királynak saját testvére szült gyermeket, és az egyik tisztviselő ezért megátkozta, hogy szörnnyé, strigává változzon át. Geralt később elveszti emlékezetét, és társai az erdőben találnak rá, majd visszaviszik Kaer Morhen erődjébe, ahol sok-sok éve witcherré képezték. Nem sokkal később a Szalamandra nevű bűnszervezet katonái hatolnak be az erődbe és itt veszi kezdetét az oktató játék.
Kaer Morhen védelme
☼Egy kard
Tárgyak felvételéhez kattints bal egérgombbal a kívánt tárgyra, ebben az esetben a kardra, hogy felvedd. Ahhoz, hogy interakcióba léphess egy-egy karakterrel, szintén bal egérgombbal kattints rá, így kezdheted meg a támadást is ellenfeleid ellen.
―Tipp: Piros életerő kijelző látható az ellenséges karakterek lábánál. A zölddel jelölt karakterek barátságosan viselkednek Geralt-tal.
Ekkor írja ki hivatalosan a játék az első küldetést, mely Kaer Morhen védelme, és mint minden küldetésen belül, itt is fázisokra bomlik maga a fő küldetés.
☼Az első kard
Segítsd a witcher-öket és öld meg a banditákat. Vesemir, Eskel, Leo és Lambert veled együtt küzd, így nem kell aggódni, nem lehet szinte semmi sebzést elszenvedni.
☼Kaer Morhen ostroma
Végeztünk a banditákkal, és bár Geralt még mindig nem emlékszik, tudja; a banditák meg akarták ölni őket. Úgy dönt, követi Vesemir-t, a legidősebb, legbölcsebb embert a társulatból. Itt újabb rövid videó után ellenőriznünk kell Kaer Morhen többi átjáróját.
―Tipp: Vállfeletti kamera módban Geralt-ot a(z) W, S, A és D gombokkal mozgathatod, a kamerát az egérrel forgathatod. Ha nyomva tartod a shift gombot, szabadon mozgathatod a kurzort. A(z) F1 és F2 gombokkal kipróbálhatod a többi módot is.
A kistérképen lévő hatalmas piros pont jelzi a küldetés végrehajtásának helyszínét. Kövesd a witcher-öket, így Lambert az Aard jel képességet használva utat nyit a belső területek felé. A bástyára érve átvezető videó után fel is bukkannak az ellenséges katonák és velük együtt érkezik egy bűnöző, akit csak Professzor néven ismernek, valamint Azar Javed, a szalamandrák vezére, nyomában egy termetes rémsáskával. Ugyan Triss Merigold, a varázslónő felismeri az ellenséget, de jelenleg a szörny nagyobb gondot okoz, így ki kell nyitniuk a kaput, melyet a banditák lezártak, hogy a witcher-ök a felső udvaron lévő térre csalhassák a szörnyeteget.
―Tipp: Kövesd a minitérképen lévő irányjelzőt és megtalálod a küldetés helyszínét. Nyomd meg a(z) M gombot, vagy kattints a térkép ikonra, és előjön a térkép panel.
☼A kapu zárva van
Mivel a banditák lezárták a felső udvarra vezető kaput, így elvágva a witcher-ök útját, Geralt-nak a kastély falát követve el kell jutnia a toronyig, hogy az ott lévő emelővel kinyissa a kaput a többieknek.
―Tipp: Sokkal keményebb ellenfél leszel, ha összefűzöd a támadásaid. A támadás elindítása után csak akkor kattints a bal egérgombbal, amikor a kurzor átváltozik lángoló karddá. Az összekapcsolt támadások precíz időzítést igényelnek. Ha túl hamar kattintasz, megszakad a támadás, ha túl gyorsan, újra indul a mozdulatsor.
Amíg előre felé haladunk az utat követve, addig Triss varázserejével tartja vissza a rémsáskát, míg a witcher-ök a hátunk mögött lévő banditáknak állják útját, így csak az előttünk lévőkkel kell megküzdenünk.
―Tipp: A támadások olyan kritikus hatásokkal járnak, mint a kábítás, vérzés, fájdalom. Ha elkábítottad az ellenfeledet, a bal egérgombbal végezhetsz vele.
Még ha egyszerre több ellenséggel is kerülünk szembe, itt még Geralt automatikusan hárít és jelentősen kevesebb sebzést szenvedünk el ebben a bevezetőben. A gyors harcstílus lesz az első, amit Geralt újra megtanulhat, aminek segítségével legyőzheti a mozgékonyabb ellenfeleket. Bármikor használható, csak rá kall kattintani a macska ikonra, vagy meg kell nyomni a(z) X gombot. Másodikként az erős stílust kapjuk meg, ami nagyobb, páncélos ellenfelek legyőzéséhez ideális. Bármikor használható a farkas ikonra kattintva, vagy megnyomva a(z) Y gombot.
―Megjegyzés: A Space gomb lenyomásával be- vagy ki kapcsolhatod az aktív szünet gombot, ahol stílust és jeleket válthatsz harc közben.
☼A kapu kinyitása
Átvezető videó után meg is érkezünk a felső udvarra, ahol még pár ellenfelet legyőzve elérünk a zárt kapuhoz, amit ki is nyithatunk, ha bal egérgombbal a mellette lévő csörlőre kattintunk.
―Tipp: Nyomd meg a(z) Alt gombot, ezzel kiemelheted a környék összes használható tárgyát.
Újabb videó keretében Triss rájön, hogy a titkos witcher tekercseket akarják megszerezni, Vesemir-től pedig kapunk pár főzetet és elküld minket a fiatal Leo-val, hogy nézzünk szét az erődben.
―Tipp: Ha tárgyakat szeretnél használni, kattints a batyu ikonra a képernyőn, vagy nyomd meg a(z) I gombot. Kattints bal egérgombbal a Villámfőzet elfogyasztásához a tárgyra. A főzeteket speciális zsebekbe is kiteheted. Vidd fölé a kurzort, majd nyomd le, és tartsd is úgy a bal egérgombot a Geralt feje mellett lévő kis rekeszekhez húzva a főzetet.
☼Készülés a harcra
Egyelőre biztonságban vagyunk. Vesemir azt mondja neked, hogy idd meg a tőle kapott főzetet, majd nézzünk szét az erődben. Vidd a kurzort a főzet fölé, így több információt kaphatsz róla, hogy mire is használható fel. A jelenleg Geralt állapotát befolyásoló hatások ikonjai a medál körülötti gyűrűn láthatóak.
☼A főzet
Miután megittuk a főzetet, be kell mennünk, hogy megkeressük a földalatti laboratóriumot. Miközben elindulunk befelé, végre lehetőség adódik pár szót váltani a witcher-ökkel. Bal gombbal kattints Vesemir-re, és bár választani még nem lehet, de elmondja, mire is jó pontosan a főzet, mik a mellékhatások. Utána Triss-szel beszélj, aki a mágusokról ad felvilágosítást. Eskel elmondja, amit tud a Professzorról, és figyelmeztet, hogy idd meg a főzeteket, - akkor is, ha már megtetted. Lambert-tel érdemes még beszélgetni, mert ő a varázslónőkről mond pár szót, és szintén figyelmeztet a főzetivásra. Már csak Leo fog veled szóba állni, akitől megtudhatod, mennyire is kezdő szinten mozog, így jobb lesz odafigyelned rá, amikor elindultok. Érdemes betartani a sorrendet, mert utána Vesemir és Triss nem fog szóba állni veled. Amint beléptek, a citadella bejáratán Leo magától beszélgetést kezdeményez a Lambert-tel való edzéséről, de választási lehetőség még itt sem adódik, csupán információkat gyűjthetünk magunknak ezekből a rövid párbeszédekből.
―Tipp: A támadások elkerüléséhez váll feletti kameramódban kétszer nyomd meg az egyik iránygombot – W, S, D, A, - így kitérhetsz az ellenség elől.
Miután legyőztünk pár banditát, végre megkapjuk az utolsó, a csoportos stílus használatát is. Bármikor használhatjuk ezt a stílust a griff ikonra kattintva, vagy egyszerűbben a C gomb lenyomásával. Érdemes ezt használni a csoportos ellenfelek – legyenek azok emberek, vagy szörnyek – ellen, amíg le nem faragtuk kicsit a számukat. Már most kifoszthatjuk a halottak tetemeit, így kevéske pénzre, italra és élelemre szert téve, amellyel az életünket tudjuk visszatölteni.
☼Az Aard jel
Egy átvezető videó után máris szembetaláljuk magunkat a Professzorral, és annak mágus társával, aki elvágta előlünk az utat, így meg kell tanulnunk az Aard jelet, mely egy telekinetikus varázslat, amivel megtisztíthatjuk az utat. Leo-t követve eljutunk egy úgynevezett elementális körhöz, melyre, ha bal gombbal rákattintunk, már meg is tanultuk a jelet.
―Tipp: Keress elementális köröket a játékban, és új képességekre tehetsz szert.
Az Aard jel egy telekinetikus lökéshullám, mely megtisztítja az eltorlaszolt utakat, vagy feldönti az ellenségeket. Kattints jobb gombbal az ellenségre, vagy a torlaszra a jel aktiválásához.
―Megjegyzés: A ledöntött ellenfeleket egy csapással kivégezheted.
☼Az elemek köre
Megtanultuk az Aard nevezetű witcher jelet. A segítségével meg kell tisztítanunk az utat. Amint ez megvolt, ismét egy videó kezdődik, amit érdemes figyelmesen olvasni, hallgatni, hiszen a végén megkapjuk az első választási lehetőséget. Vagy Vesemir-rel maradunk és megöljük a rémsáskát, vagy Triss-szel lemegyünk, hogy megvédjük a labort és megakadályozzuk, hogy ellopják a witcher-ök titkait.
1) Triss-szel megyek, a labor a fontos.
☼Kaer Morhen Szívébe
Triss mellé álltunk, így segítenünk kell megvédeni a labort. Bementünk Kaer Morhen-be a fiatal Leo-val együtt, hogy megnézzük, mi folyik ott. Szembe találjuk magunkat Savolla-val, és bár a mágus gyenge, embereit használja fel, hogy pajzzsal védje magát, minket pedig egy körben tartson. Végeznünk kell a banditákkal, hogy a mágushoz férhessünk és legyőzhessük.
―Megjegyzés: Minden jelhasználattal csökken Geralt állóképessége, melyet a sárga csík mutat a játékban. Ha az állóképesség vészesen lecsökken, nem használhatsz jeleket. A rőtbagolyhoz hasonló főzetek felgyorsítják a visszatöltődést, de az állóképesség idővel magától is feltöltődik.
☼A laborba!
Megöltük Savolla-t, így mehetünk a laborba, ám érdemes előtte kifosztani a tetemét, hasznos dolgokat szerezhetünk.
☼Triss megsebesült
A labor lépcsői felé haladva megtaláljuk Triss-t a földön fekve, de most nem tudjuk ellátni, tovább kell sietnünk a laboratóriumba, hogy megállítsuk a behatolókat. Amint belépünk, egy kisfilm veszi kezdetét, ami után a történet folytatása megegyezik A laborba! küldetésben foglaltakkal, így akik ezt a szálat választották, nyugodtan ugorjanak át arra a részre a folytatáshoz.
2) Legyőzöm a rémsáskát Vesemir-rel.
☼Az udvar
Meg kell ölnünk az udvaron lévő rémsáskát, ami igen érzékeny a hangra, így a harangokat és üstöket kell felhasználnunk, az Aard jel segítségével szólaltatva meg őket.
―Megjegyzés: Minden jelhasználattal csökken Geralt állóképessége, melyet a sárga csík mutat a játékban. Ha az állóképesség vészesen lecsökken, nem használhatsz jeleket. A rőtbagolyhoz hasonló főzetek felgyorsítják a visszatöltődést, de az állóképesség idővel magától is feltöltődik.
Két üstöt és egy harangot kell megszólaltatnunk elég gyorsan ahhoz, hogy mind a három egyszerre zengjen még. Ha sikerült, a rémsáska megáll egy helyben és a feje körüli kis körök jelzik, hogy a hangtól kábult, így lehetőségünk nyílik a támadásra anélkül, hogy bántana minket. Amint a kábulat elmúlik, hátráljunk el, és ismét kongassuk meg a három tárgyat, mert ha nem vigyázunk, ez a szörny bizony már három csapással végezhet velünk.
- Ilyen üstöket kell keresned a falak mellett, egymással szemben fogod találni őket. -
☼A laborba
Miután megöltük a szörnyet, a laborba kell mennünk, hogy segítsünk Triss-nek és Eskel-nek. Nagyrészt az egészet lezavarják egy átvezető videóval, hogy aztán a végén megkapjuk a meditáció lehetőségét Vesemir-től. Ha bal egérgombbal kattintasz a meditáció ikonjára a dialógusban, akkor belépsz a meditáció módba.
―Tipp: Megadhatod, hogy mennyit szeretnél meditálni, csak kattints a dél, alkonyat, az éjfél, vagy az éjjel ikonjára, illetve használd a meditációs csúszkát.
Választhatjuk egyből a meditálást, illetve mondhatjuk azt, hogy később, így lehetőségünk nyílik nyugodtan körbenézni a laborban. Amint megközelítjük a tárgyakat, Geralt magától megszólal, elmondva a véleményét mindenről, valamint a szekrénybe is bekukkanthatunk. Amint végeztünk, menjünk Vesemir-hez, és válasszuk a meditáció gombját.
Meditációs módban van lehetőségünk elosztani a pontokat, melyekkel fejleszthetjük a karakterünk tulajdonságait; képességeket, jeleket és harcstílusokat. Válaszd ki a tulajdonságot a baloldalon lévő listából, majd válassz a kijelölt fejlesztések közül a jobb oldali képességfáról. A választásaid véglegesítéséhez kattints a homokóra ikonra. Az újrakezdéshez nyomd meg a törlés ikont.
☼Leo halála
Leo a Professzornak nevezett banditavezér keze által életét vesztette. Pihennünk kell, aztán körbenézni a kastélyban, hogy mindenki épségben van-e.
☼Beszélgetés Trisszel
A Főzet Trissnek mellékküldetés lezárásával folytatódik ez a főküldetés. A varázslónővel való beszélgetés után találkoznunk kell Vesemirrel és el kell mennünk Leo temetésére.
☼Bosszú
A banditák, akik megtámadták Kaer Morhent, azt kiabálták, hogy „Szalamandra”. Biztos ez a bűnszövetkezet neve.
―Geralt: Nem hagyom, hogy megússzák, amit tettek. Megbosszulom Leo halálát, és visszaszerzem az ellopott Witcher titkokat.
A temetés után a witcherek megbeszélik, hogy szétszóródva kezdenek neki a kutatásnak. Eskel nyugat, míg Lambert Keletre Kaedwen-be tart. Geralt dél felé, Temeria-ba indul.
LEZÁRVA
― Hiyo
|